Geen bezorgkosten vanaf €75,-!
Uitsluitend topproducten
Veilig online betalen
  • Delicatessen
  • Chorizo Alejandro BBQ

Chorizo Alejandro BBQ

7,95

Chorizo Alejandro BBQ

7,95

Als iets de smaak van Spanje oproept, dan is het wel chorizo. Een typisch Spaanse licht pittige worst die er in allerlei kwaliteiten is. Wij vonden die van Embutidos Alejandro die speciaal bedoeld is voor bereiding op de BBQ of op de plancha. Voor warme bereiding inderdaad dus. Naar ons idee de allerlekkerste en misschien ook wel een van onze ‘guilty pleasures’! Eenmaal geproefd kun je er namelijk moeilijk van afblijven. Lekker met brood als tegenhanger bij iets gezonds als een grote bak met sla bijvoorbeeld. Het fijne vleesmengsel waarmee de worst gevuld is en de goede dosering van het pittige voor chorizo zo kenmerkende rood-oranjekleurende pimentón (gerookte paprika), zorgen samen voor een ongekend prettige smaaksensatie. Probeer het en je bent verkocht!

Droge worst waaraan paprika toegevoegd wordt is niet exclusief weggelegd voor Spanje, maar tref je in allerlei Europese landen (bijvoorbeeld Hongarije en Duitsland) en zelfs geregeld in landen die de Spanjaarden in vroeger tijden koloniseerden. Maar in het zuidelijke Andalusië waren plakjes chorizo waarschijnlijk de eerste vorm van een ‘tapa’ bij een glas wijn. Ondertussen verdwijnt de worst ook in stoofschotels en soepen, meegebakken in brood en tal van andere gerechten. De meest bekende en geliefde soorten en zijn die uit de Rioja-streek en uit de stad Pamplona. Deze worsten kenmerken zich door de fijnere structuur en beide soorten worden door Alejandro gemaakt.

Embutidos Alejandro bestaat sinds 1987 er werd opgericht door de familie Rituerto . Zij namen de ambachtelijke worstmakerij over van hun ouders, niet zonder het gevoel voor traditie, het noodzakelijke geduld en de overgedragen kennis. Op hun landgoed El Cortijo houden zij geselecteerde varkensrassen met vrije uitloop die goed te eten krijgen (verse groenten en granen). In de worstreceptuur zul je geen conserveringsmiddelen of kleurstoffen aantreffen, maar de rode pimentón is een van de ingrediënten die goed zijn voor de houdbaarheid.

Ook lekker!
500 gram
4,95
24,95